وبلاگ

انواع میکا نسوز و فواید مهم آن

میکا نسوز

انواع میکا نسوز و فواید مهم آن

میکا نسوز از جمله ورق‌های نسوزی است که در صنعت به دلیل خواص شیمیایی خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع گوناگون ورق‌های میکا به نحو احسن می‌توانند بهترین محصول برای عایق‌بندی حرارتی و الکتریکی محسوب شوند و در حال حاضر، حدود ۲۸ نوع میکا در طبیعت به راحتی یافت می‌شود که البته تنها ۶ نوع آن قابلیت استخراج دارد. ما در ادامه شما را با انواع میکاهای نسوز و فواید مهم آن‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم.

میکاهای استخراج شده در طبیعت

همان‌گونه که در ابتدای مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم، ۲۸ نوع میکا در طبیعت یافت می‌شوند که ۶ نوع آن در حال حاضر استخراج می‌شوند و این ۶ نوع شامل:

  1. مسکوویت با رنگی روشن
  2. بیوتیت با رنگ تیره یا مشکی
  3. فلوگوپیت
  4. پاراگونیت
  5. لپیدولیت
  6. گلوکونیت

ظاهر پاراگونیت و مسکوویت تا حدودی شبیه یک‌دیگر است. به همین دلیل است که برای شناخت تفاوت این دو از میکروسکوپ استفاده می‌کنند. ما ۶ نوع قابل استخراج را برای شما نام برده‌ایم، اما بهتر است بدانید که تنها از دو میکای مسکوویت و فلوگوپیت می‌توان در صنعت استفاده نمود. از جمله کشورهایی که به استخراج میکا معروف هستند نیز عبارتند از:

  1. کانادا
  2. ایالات متحده امریکا
  3. هند
  4. روسیه
  5. ماداگاسکار

فواید میکا نسوز

در نگاه اول قیمت بالای میکا نسوز شاید چندان به ذائقه بسیاری خوش نیاید. کیفیت بالای میکا با توجه به مکانی که استخراج شده است، خود یکی از شاخصه‌های اصلی برای استفاده به شمار می‌آید. انواع گوناگون میکا خاصیت ضد اشتعالی دارند و در دماهای بالا نیز قابلیت تحمل خود را به رخ می‌کشند. (حدوداً ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد) موادی که درون میکا وجود دارد، معمولاً دوام و مقاومت آن را در برابر دما متفاوت نشان می‌دهد.

فواید میکا در صنعت

فواید میکا در صنعت

اهمیت استفاده از میکا نسوز

به خاطر داشته باشید که دوام و استقامت شیمیایی میکا به خاطر وجود مواد زیر است که شامل:

  • لیتیوم
  • منیزیم
  • پتاسیم
  • آهن

هست. البته به غیر از مواد گفته شده، مواد دیگری نیز در این ترکیبات میکا جای می‌گیرند. در حالت کلی، شما می‌توانید دوام شیمیایی میکا را در مقابل بسیاری از حلال‌های عادی، آب، روغن و بازها مطمئن در نظر بگیرید. دلیل این‌که چرا میکا یک عایق الکترونیکی است، را می‌توان بدین ترتیب بیان کرد که دارای خواص دی الکتریک است. در بسیاری از تجهیزات و وسایل الکترونیکی از ورق میکا و یا حتی بلوک میکا به عنوان عایق می‌توان استفاده نمود. دوام و مقاومت قابل توجه در مقابل کشش به دلیل، خواص مکانیکی میکا حاصل شده است. البته برخی دیگر انعطاف میکا را یک ویژگی اساسی در نظر می‌گیرند که این مزیت و ویژگی نیز به خاطر وجود خواص الاستیسیته به وجود می‌آید.

میکای سخت و میکای نرم

آن دسته از انواع ورق میکا که از موسکوویت و فلوگوپیت تولید می‌شوند در دو گروه میکای سخت و میکای نرم جای می‌گیرند. معمولاً از میکای نرم می‌توان در عایق بندی‌های سیم‌پیچی، حرارتی و الکترونیکی استفاده نمود. حتی از این نوع میکای نسوز به راحتی می‌توانید که به شکل روکش یا فویل استفاده کنید. این‌چنین کاربرد آن در المنت‌های اجاق گاز به سادگی به چشم می‌آید.

میکای سخت نیز کارایی خاصی را به خود اختصاص داده است. برای تداوم هر چه بیشتر کوره‌های القایی، صددرصد میکای سخت یک گزینه ایده‌آل است. همچنین به خاطر استقامت بالا و بی‌نظیر در برابر حرارت حتی در تولید کوره‌های حرارتی نقش مهمی را به خود اختصاص می‌دهد.

خواص نوار میکا

 نوار میکا خواص بسیاری را درون خود جای داده است. این نوار یک دی الکتریک بی‌نظیر فوق‌العاده است. در مقابل اکسایش استحکام منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارد. دوام حرارتی بسیار بالا و خاصیت ضد حریقی این نوار توانسته دمای ذوب را تا ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد به بالاتر نیز حفظ نماید. به گونه‌ای که شما بدون دود کردن به مقاومت و دوام بالای نوار مطمئن باشید. مهم‌ترین خاصیت این نوار این است که به دلیل ساختار خارق‌العاده نرم خود، قابلیت سوراخ‌کاری و برش‌کاری را نیز آسان می‌کند. به هر حال صفحه میکا و طلق میکا هر کدام از انواع میکا نسوز را شامل می‌شوند که بهتر است بدانید در صنعت به دلیل خواص و ویژگی‌های بسیار خود کارایی روز افزونی دارند. معمولاً از طلق میکا نیز در بویلرها یا حتی مشعل‌ها می‌توان استفاده کرد.

انواع رول میکا

زمانی که ورق میکا نسوز را به صورت رول مورد استفاده قرار دهید، به آن میکا رولی ( رول میکا) می‌گویند. از جمله ویژگی‌های استثنایی رول میکا می‌توان به خواص گرمایی، لغزشی و الکتریکی این رول اشاره کرد. بدین ترتیب بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توانید در کوره از رول با خیالی آسوده استفاده کنید. اگر به دنبال یک محصول میکای مقرون به صرفه، مقاوم، مستحکم، عملکرد عالی با کارایی آسان هستید، قطعاً میکا رولی بهترین گزینه است. انواع رول میکا شامل:

  • میکا خالص
  • ورقه میکا کامبی
  • میکا شیشه‌ای

خرید انواع میکا نسوز

حال که با فواید و انواع میکا نسوز آشنا شده‌اید، قطعاً به دنبال یک روش خرید مقرون به صرفه و البته سریع هستید. به هر حال با پیشرفت تکنولوژی کاملاً واضح است که دیگر کمتر کسی از خدمات اینترنت و وب بی خبر باشد. به همین دلیل، پیشنهاد ما این است که سعی کنید تا حد امکان از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر نسبت به خرید انواع ورق، صفحه، رول، طلق و نوار میکا نسوز اقدام فرمایید. در خرید اینترنتی هزینه واسطه حذف و شما با قیمت پایین، منصفانه و ارزان‌تری بدون افت قیمت روبرو خواهید شد. حتی شما با استعلام جزئیات محصول می‌توانید سپس به ثبت سفارش خود بیندیشید و وارد عمل شوید.

سخن پایانی

هر آن‌چه لازم بود در مورد انواع میکا نسوز، فواید و کارایی آن بیان کرده‌ایم. شما با قیمتی استثنایی می‌توانید از این سایت اینترنتی معتبر و باسابقه نسبت به خرید انواع گوناگون یاد شده اقدام نمایید. کارایی و خواص منحصر به فرد میکا صددرصد شما را نسبت به خرید هرچه سریع‌تر و البته با کیفیت ترغیب می‌کند. همیشه کیفیت، تضمین استفاده از محصول در طولانی مدت است و قیمت نمی‌تواند مشتری را نسبت به ماندگاری، دوام و استقامت محصول مطمئن سازد. به همین دلیل توصیه ما این است که تنها از مجموعه‌های معتبر و  بروز که به جلب رضایت مشتری و سپس سود خود می‌اندیشند، برای خرید انواع میکا استفاده کنید.

امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *